Može byť váš web lepší ako konkurenčný? Áno, môže!

Napísané

V tomto článku si povieme o tom, čo by vašej webovej stránke nemalo chýbať, aby vám prinášala nových zákazníkov rovnako ako aj zisk. Jednou z hlavných služieb, na ktoré sa orientuje naša spoločnosť, je vytváranie a vylepšovanie prezentačných webových stránok, preto sa s vami chceme podeliť o overený spôsob, ako vylepšiť váš web.

Musíme si priznať, že žijeme v dobe, kedy každá firma potrebuje vynikajúcu webovú stránku a sociálny marketing. Určite, firma môže fungovať aj bez toho, ale s určitosťou môžeme povedať, že takáto firma sa zbytočne pripravuje o zisk. Zamyslite sa, ak by bola vaša webová stránka schopná každý týždeň predstaviť vaše služby 10 novým zákazníkom, o koľko by sa zvýšil váš zisk? A ak by bola schopná získať vám týždenne 50, 100 a viac zákazníkov, o koľko by sa váš zisk navýšil? Akú výhodu by ste získali oproti vašej konkurencii, ak by bol internet, facebook a výsledky vyhľadávania v Googli plné odkazov práve na vašu webovú stránku, ktorá by vás reprezentovala ako atraktívnu a sviežu spoločnosť? Podľa našich skúseností pomerne veľkú. Je teda na mieste opýtať sa, či patríte medzi to malé percento firiem na Slovensku, ktoré už majú moderný web. Zistíte to jednoducho, stačí si odpovedať na otázku:

Prináša vám vaša webová stránka zisk?

Ak si myslíte, že vám teraz ponúkneme zázračné riešenie, ktoré už pomocou zopár jednoduchých kliknutí vygeneruje tú najlepšiu webovú stránku, tak vás musíme sklamať - zázračné riešenie neexistuje. Nič kvalitné a ziskové nevznikne bez tvrdej a poctivej práce. Dobrá správa však je, že túto tvrdú prácu nemusíte vykonávať vy!

Poďme ale k tomu, čo to znamená v praxi a teda k tomu, čo by mal váš web obsahovať.

  1. Najdôležitejším prvkom na webe je obsah . Mnohokrát sme svedkami častej chyby - firma investuje svoje úsilie a peniaze do tvorby webu, no texty, ktoré sú na webovej stránke umiestnené, sú suché a nudné, no práve obsah a informácie sú tie, kvôli ktorým navštevuje internet každý z nás. Texty musia predovšetkým kvalitne prezentovať služby a produkty, ktoré ponúkate. Mali by čitateľa upriamiť na to, čo získajú kúpou vašich služieb. Ukážte klientom, že rozumiete tomu, čomu sa venujete a nechajte klienta slobodne sa rozhodnúť. Netlačte na neho a nepodsúvajte mú nepravdivé alebo prikrášlené informácie. Z technického hľadiska musia texty obsahovať správny pomer kľúčových slov, ktoré zabezpečia, že vo výsledkoch vyhľadávania v Googli budú vaše stránky na popredných miestach. Napísať dobré texty nemusí byť také jednoduché, a preto vznikla samostatná oblasť tvorby webu, ktorú nazývame copywriting.

  2. Na prvom dojme záleží! Štatistiky ukazujú, že priemernému návštevníkovi webovej stránky stačí menej ako 30 sekúnd na to, aby si vytvoril o nej obraz. Ak ho za tento čas vaša stránka nezaujme, vráti sa do vyhľadávania v Googli a prejde na inú, ba dokonca možno konkurenčnú stránku, čo určite nechcete.  

    Grafický dizajn vašej webovej stránky hovorí o tom, čo si klient o vás pomyslí ešte pred tým, ako si prečíta prvú vetu. Je preto dôležité, aby vaša webová stránka nepôsobila zastaraným a neaktuálnym dojmom. Práve grafika je skvelým spôsobom, ako sa odlíšiť od konkurencie a ostať v povedomí klientov. Dnes veľmi veľa ľudí navštevuje webové stránky pomocou mobilu a tabletu, čomu musí byť prispôsobený aj dizajn jednotlivých stránok, čo v súčasnosti nazývame responzívny dizajn.

  3. Kvalitný web by mal mať dobré technické zabezpečenie, aby sa nestalo, že bude pomalý alebo nezvládne zvýšenú návštevnosť. Nehovoríme tu však iba o rýchlosti. Dôležité je tiež to, aby vyhľadávané informácie boli stále aktualizované. A práve technická kvalita webstránky spolu s obsahom ovplyvňuje to, na akých miestach sa vaša stránka umiestni vo výsledkoch vyhľadávania v Googli.

  4. Prepojte svoj web so sociálnymi sieťami . Zdieľajte svoju webovú stránku na facebooku a využívajte marketingové triky na lepšiu propagáciu vášho webu. Vedeli ste napríklad, že ak pri zdieľaní na facebooku používate emotikony (smajlíky), budete mať až o 50% väčšiu šancu, že si váš post ľudia všimnú? Zaujíma vás, aký je správny čas na zdieľanie príspevkov na facebooku? Využívajte štatistiky návštevnosti vášho webu na to, aby ste pochopili vašu cieľovú skupinku a zacieľte reklamy tak, aby vám prinášali konkrétne výsledky.

Toto sú štyri kľúčové veci na webe alebo aj, inak povedané, jeden kvalitný postup, ktorý vytiahne váš web na popredné miesta vyhľadávačov a tým vám bude neustále privádzať nových zákazníkov.

Stále si však hovoríte: “Neorientujem sa až tak veľmi v nových technológiách, nie som taký zručný v písaní textov, neviem programovať" a iné?. My ale tieto veci ovládame! Kontaktujte nás a nechajte si poradiť alebo vypracovať cenovú ponuku alebo sa len pokojne informujte o veciach, ktoré vás zaujímajú.